|
2001 HABERLERİ
YARIŞ SONUÇLARI
|
|
|
AYIN SORUSU
|
|
2004 sezonunda DTM`de Opel renklerinde yarışacak olan eski Formula 1 pilotu kimdir?
Cevabınızı gönderin
|
|
|
|
|
|
Haberler
YARIŞ HABERLERİ
Pist şampiyonası 3. ayağı Körfez pisti'nde yapıldı ... 30.09.2001
Türkiye Pist Şampiyonası'nın üçüncü yarışı 29 -30 Eylül 2001günleri İzmit Körfez Pisti' nde yapıldı. Şampiyonaya 36 otomobil katıldığı için gerek sıralama turları gerekse yarış ikiye bölünerek gerçekleştirildi. Yarışın birinci bölümünde Grup N ve F3, ikinci bölümünde ise Grup A ve N+ otomobiller pistte yer aldı.
29 Eylül 2001 Cumartesi günü yapılan sırala-ma turlarının en büyük sürprizi Opel Corsa Maxi Kit Car'ı kullanan Hamdi Ünal'ın seeding derecesi yapamamasıydı. Pistte boş turunu atarken Ünal, otomobilinin vitesinin takılı kal-ması sonucu pite girmek zorunda kaldı. Şanzımandaki bu problem giderilip de Hamdi Ünal pit alanından piste doğru yönelirken süre dol-du. Böylece Hamdi Ünal, yarışa en son sıradan başlamak zorunda kaldı.
Ancak Hamdi Ünal, yarış için yine de umutluydu.
"Otomobilim ikinci viteste takılı kaldığı için sıralama turlarına katılamadım ama bu durum yarışta gerçekleşmediği için de mutluyum. Yarın en arkadan start alacağım. İddiamızı devam ettirebilmemiz için F3'te en azından ikinci olmam lazım.Bunun için de geçmem gereken çok fazla otomobil var."
Pistte yarışan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car'ı kullanan İbrahim Okyay ise sıralama turlarında çok rahattı.Pistte boş turu dahil sadece üç tur atan Okyay, rakipsiz olduğunu gösterdi. En iyi dereceyi yapan İbrahim Okyay, otomobilini yormamak için turlarına devam etmeyerek pite girdi. Ancak OMS'nin Markalar Şampiyonluğu'ndaki en büyük rakibi Tofaş-Fiat bu yarışa çok büyük önem verdiği için biraz tedirgindi.
"Bir önceki yarışta 3 grupta da birinci ve ikinci olarak Markalar Şampiyonluğu'nda avantajlı konuma geldik. En büyük rakibimiz Tofaş'ın bu yarışa daha güçlü gelmeye çalışacağını bekliyorduk ama bu kadar büyük bütçeler ayırıp paraya dayalı bir rekabet yaratacaklarına inanmıyorduk. Üç tane yeni otomobil getirdiler. Bunlardan biri de Punto Kit Car.Açıkçası bu yarışta teknoloji ve performans avantajı onlara geçti, biz bir başarı sağlarsak bu OMS pilotlarının pilotaj avantajı olacak."
Aynı tedirginliği Grup N Astra pilotu Hakan Bahar da taşıyordu
"Bugün ve yarın çok sıkı bir yarış olacağına inanıyorum. Çünkü bugüne kadar kuvvetli tek rakibimiz vardı, Celal Gülerhan. Ama bugün Tofaş adına iki tane daha çok kuvvetli otomobil yarışa katılıyor. Bu iki otomobil de Grup N Astra' dan daha kuvvetli.Grubu-muzda iddiamızı devam ettirebilmemiz için çok sıkı bir mücadele yapmamız gerekiyor, umarım son gülen biz oluruz."
Yapılan sıralama turlarında Hakan Bahar iyi bir performans sergiledi ve üçüncü sırada kalkma hakkını kazandı.
Grup N+'da yarışan iki Vectra pilotu Merih Erkal ile Erdem Çenesiz ise oldukça istekliydi. Erdem Çenesiz sıralama turları öncesi başarılı olacaklarına inanıyordu.
"Bugün Merih' le birlikte elimizden geleni yapacağız. İlk hedefimiz OMS'ye puan kazandırabilmek. İkinci hedefimiz ise kendimize iyi puanlar kazanıp N+'daki iddiamızı son yarışa taşıyabilmek. Merih ile amacımız, aramızdaki güç farkına rağmen Nissanların önünde finişe gelebilmek. Umarım yarın temiz ve kazasız bir yarış olur."
Grup N+'nın sıralama turlarında Merih Erkal üçüncü, Erdem Çenesiz ise dördüncü sırada kalkmaya hak kazandı.
OMS adına bu yarışta ayrıca Grup A'da Ahmet Burkay, Oğuz Bozkurt ve Korgün Şengün; F3'te Mehmet Pınarbaşı ve Grup N'de Hakan Kopan ve Kemal Bakır seedinglere katıldı.
30.09.2001 Pazar günü yarış yine ikiye bölünerek yapıldı. Grup N ve F3 grubu otomobiller ilk yarım saatlik bölümde, Grup A ve N+ otomobiller ise ikinci yarım saatlik bölümde yarıştılar. Yarışın ilk bölümünde OMS adına Hakan Bahar, Hamdi Ünal, Hakan Kopan, Mehmet Pınarbaşı ve Kemal Bakır pistte yer aldı. Yarışa en arkadan başlayan Hamdi Ünal, F3'teki iddiasını devam ettirebilmek için startla birlikte atağa kalktı. Start sonrası ilk viraja girilirken Ünal, altı pilotu geride bırakmıştı bile. Turlar arttıkça lastiklerinin de ısınmasıyla daha da hızlanan Opel Corsa Maxi Kit Car, yarışta altıncılığa kadar yükseldi. Sıralamada daha da yükselmesi beklenen Hamdi Ünal, yarışın onüçüncü turunda şanssız bir motor arızası nedeniyle yarıştan çekilmek zorunda kaldı.
Yarışın ikinci bölümünde Grup A ve N+ oto-mobiller piste çıktı. Pistte yer alan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car pilotu İbrahim Okyay startla birlikte öne fırladı. Her tur aradaki farkı daha da açan Okyay, yarışın son turlarında dur-kalk cezası yedi ve pite girmek zorunda kaldı.
OMS adına F3'te yarışan diğer pilot olan Mehmet Pınarbaşı ise Corsasıyla grubunda üçüncü olarak takımına önemli puanlar kazandırdı. Grup N'de yarışan Hakan Bahar ise startla birlikte grubundaki üçüncülüğünü korudu. Yarış temposunu hiç bozmayan Bahar, yarışı da bu şekilde tamamladı. Böylece Hakan Bahar hem OMS'ye puan kazandırdı hem de Grup N Şampiyonası'ndaki liderliğini pekiştirdi. Grup N'de OMS adına yarışan Kemal Bakır altıncı olurken, Hakan Kopan mekanik arıza sonucu yarışı terketmek zorunda kaldı. Bu cezaya rağmen Okyay sıralamadaki yerini kaybetmedi ve Grup A'da birinciliği elde etti. İbrahim Okyay, bu sonuçtan dolayı oldukça mutluydu.
"Pist Şampiyonası'nda bizim için bireysel şampiyonluklardan çok Opel'in Markalar Şampiyonluğu önemli. Tüm pilotlar bunun için yarışıyor ve strateji belirliyoruz. Bende bu yarış böyle bir strateji içinde takım arkadaşlarıma her türlü desteği vermeye çalıştım. Sonuç olarak elimizden gelen tüm puanları aldık."
|
|
|
SONRAKİ YARIŞIMIZ |
|
10.04.04
Opel Ege Rallisi
Yarış Takvimi
|
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI
|
|
18-19 Ekim 03
Körfez Pist Yarışı
Grup A
1- Ethem Genim Renault Maxi Megane
2 -Tarık Öktem Opel Astra Kit Car
3 -Emircan Altuniş Opel Astra
Grup Grup F3
1- Taner Şengezener Fiat Punto
2 -Murat Çarpışantürk Fiat Palio
3 -Selim Bacıoğlu Fiat Palio
Grup Super Production
1- Cengiz Yıldız Nissan Primera
2 -Can Pekcan Nissan Primera
|
|
|
MİNİ OYLAMA
|
|
|
|
|
|