Opel
2004 HABER ARŞİVİ

2003 HABER ARŞİVİ

2002 HABER ARŞİVİ

2001 HABERLERİ
YARIŞ HABERLERİ

OMS'DEN HABERLER

BAYİ HABERLERİ

RÖPORTAJ

YARIŞ TAKVİMİ

YARIŞ SONUÇLARI



 GENEL BİLGİLER

 OMS TARİHÇE

 RALLİ NEDİR?

 PİST NEDİR?

 TIRMANMA NEDİR?

 RALLİKROS NEDİR?

 MOTORSPORLARINA
 İLK ADIM



 AYIN SORUSU
2004 sezonunda DTM`de Opel renklerinde yarışacak olan eski Formula 1 pilotu kimdir?

Cevabınızı gönderin 

Haberler
         YARIŞ HABERLERİ

 Türkiye Pist şampiyonası İzmir Pınarbaşında yapılan son yarışla şampiyonlarını buldu... 28.10.2001

2001 sezonunun son Türkiye Pist Şampiyonası yarışı 27-28 Ekim tarihlerinde İzmir Pınarbaşı Pisti'nde gerçekleştirildi.Opel Motorsport (OMS) ile Tofaş-Fiat Motorsport arasında geçen markalar şampiyonluğu mücadelesinde 3.5 puanlık fark olması Pınarbaşı Pisti'ne tarihi bir gün yaşattı. Türkiye Pist Şampiyonası'nın son yarışına toplam 47 ekip kaydoldu.Gridde yeterli yer olmaması ve trafiğin çok fazla olacağı sebebiyle yarış iki gruba bölündü. İlk grupta F3 ve N+ klasmanındaki otomobiller, ikinci grupta ise N ve A klasmanındaki otomobiller yarıştı.

İbrahim Okyay, yaptığı seeding derecesinden çok Opel'in markalar şampiyonluğunu düşünüyordu. ìSezonun son yarışında pist şampiyonları ile birlikte Opel ve Tofaş arasındaki markalar şampiyonu belli olacak. Her iki açıdan da büyük rekabet var. Ama bizim için önemli olan bireysel şampiyonluklardan çok Opel'in markalar şampiyonluğu. Bir görevim daha var. O da Opel'i Türkiye Pist Şampiyonası Grup A Şampiyonu yapmak. Bunun için hatasız bir yarış çıkarmam lazım. Minimum riskle hatasız bir yarış, mekanik bir problem yaşamamak için arabayı yormadan finişe gelerek Grup A'da şampiyon olmak hedefim. Zaten bu birincilikle markalar şampiyonluğu için gerekli puanları alıyoruz, bu da başarılı bir sonuç olacak benim için.

Cumartesi günü güneşli bir havada yapılan seeding turlarının en hızlısı Astra G Kit Car ile yarışan İbrahim Okyay'dı. Okyay, 1.07.450'lik derecesiyle birlikte yarışacağı gruptaki en yakın rakibine 3 saniyelik bir fark yaptı. İbrahim Okyay,yaptığı seeding derecesiyle pistte rakipsiz olduğunu gösterdi. Grup A'da yer alan diğer OMS pilotlarından Oğuz Bozkurt Astra GSI ile 1.11.456'lık derecesiyle seedinglerde grubunda beşinci olurken, O'nu 1.11.583 ile uzun bir aradan sonra Astra Kit Carla pistte yarışacak olan Yılmaz Köprücü izledi. Opel Astra GSL ile yarışacak olan Korgün Şengün 1.14.523'lük bir zamana imza atarken, Ahmet Burkay Astra GSI'ndaki aks problemi nedeniyle seedinglere katılamadı.

Grup A'daki diğer Astra Kit Car'ı kullanan Yılmaz Köprücü ise antrenman eksikliğinden şikayetçiydi. ìUzun bir aradan sonra bir pist yarışındayım. Bu sene pistte fazla tecrübem olmadı ama daha önceki deneyimlerimle OMS için birşeyler yapmaya çalışacağım. En güzel yerde bitirmek istiyorum. Çünkü çok şanssızlık yaşadım ve bu sporu çok özledim. Uzun zamandır antrenman yapmadım, eksiğim var. Umarım yarışı ve sezonu iyi bir yerde bitiririm.î

OMS'nin F3 grubundaki başarılı pilotu Hamdi Ünal ise seedinglerde 1.11.132 ile grubunda ikinciliği elde etti. Bu gruptaki diğer OMS pilotu Mehmet Pınarbaşı kendine onuncu sırada yer buldu. Ünal, yarış öncesi temkinliydi. Bu yarışta benim şampiyonluğumdan çok Opel'in şampiyonluğu için kazanmamız gerekiyor. Elimizden geleni yapacağız. Çok kolay olmayacak, umarım başarırız.î

Grup N'de şampiyonluk iddiası olan Hakan Bahar, Astra OPC ile grubunda üçüncü sırada kalkmaya hak kazandı. Bu grupta Vectra GT ile yarışan Kemal Bakır beşinci sırayı alırken, O'nu Astra GSI ile Kuvvet Erim izledi. Hakan Bahar, Grup N şampiyonluğu için puan hesabı içindeydi. ìYarın büyük bir mücadele olacak. Grup N'de üçüncü olmam şampiyonluk için bana yetiyor. Dolayısıyla ilk önce birinciliği kovalayacağım ama baktım olmuyor üçüncülüğe razı olup Grup N şampiyonluğunu elde edeceğim. Ama yapabilirsem daha üst sıralarda bitirip markalar şampiyonluğu için daha fazla puan almaya çalışacağım.î

Grup N+'da yarışan 7 Opel Vectra pilotu arasında en iyi dereceyi 1.13.320 ile Merih Erkal yaptı. Erkal, bu dereceyle sınıfında üçüncü olurken, O'nu 1.13.806'lık derecesiyle Hakan Kopan izledi. Erdem Çenesiz altıncı, Bülent Solmaz ise yedinci oldu. Vectra Cup 2000'de de yarışan Aybars Tarhan dokuzuncu, Aytuğ Sakallıoğlu onuncu sırada kendine yer buldu. Ümit Vatansever ise iyi bir seeding derecesi elde edemedi.

Bu grupta yarışan yedi pilottan Ümit Vatansever hariç altısı Vectra Cup 2000'de birbirleriyle mücadele etmişlerdi. Merih Erkal, N+'daki şampiyonluk iddiası için Vectra Cup'tan da yakından tanıdığı takım arkadaşlarına güveniyordu. ìYarın hem bireysel hem de markalar açısından herkes elinden geleni yapmak zorunda. OMS bize gerçekten çok bir büyük bir destek verdi sezon boyunca. Şimdi bunun karşılığını vermek biz pilotlara düşüyor. Kendi adıma konuşacak olursam iyi bir seeding derecesi yaptım. Ama bir handikabım var. Startta otomobilim iyi değil. Kalkışta bir kaç arkadaşım beni geçebilir. Ama onları yakaladığımda önümü açacaklarına güveniyorum. Behzat Külür'ün kullandığı Nissan'ı geçersem bu sene N+ şampiyonu olacağım. Hedefim o.

Soldan sağa: İskender Aruoba, OMS Takım Direktörü,

Erhard Sprenger, Opel Türkiye Genel Müdürü.

Erdem Çenesiz ise hem Merih Erkal'ın hem de Opel'in markalar şampiyonluğu için elinden gelen tüm çabayı göstermeye kararlıydı. Yarın son yarış yapılacak, markalar şampiyonluğu hala ortada. Biz Opel olarak elimizden geleni yapacağız. İyi bir takım örneği sergiliyoruz, herkes birbirine destek oluyor. Bizim grubumuzda öncelikle şampiyonluk adayımız Merih Erkal. Merih'e avantaj sağlayacak bir strateji belirlemeye çalışıyoruz. Mümkün olduğunca O'nu önde tutmaya çalışacağız. Şu anda şampiyonada ikinci durumda. O'nu şampiyon yapmak için yarış içinde kurallar dahilinde her türlü desteği vereceğiz. Matematiksel olarak benim de N+ üçüncülüğü şansım var. Bunun için yarın mümkün olan en iyi yerde bitirmeye çalışacağım. Temiz bir yarış olmasını istiyorum. Umarım yarın bütün Opeller yarışı iyi bir yerde bitirir akşamına da markalar şampiyonluğunu kutlarız.

28 EKİM 2001 Pazar Günü İzmir Pınarbaşı Pisti'nde güneşli bir hava, çok sayıda seyirci ve müthiş bir mücadele vardı.Türkiye Pist Şampiyonası'nda yarışacak olan ilk grupta yer alan F3 ve N+ sınıfındaki otomobiller saat 13:10'da gridde yerlerini almıştı.

Yarış öncesi tüm gözler en ciddi mücadelenin yaşanacağı F3 grubunda Corsa Maxi Kit Car ile yarışan Hamdi Ünal ve Fiat Punto Kit Carla yarışan Ertan Nacaroğlu'na çevrildi. Yarışın startının verilmesiyle birlikte Hamdi Ünal pistin boş olan orta bölümüne kaydı. Önünde yer alan Nissan ve Tofaş pilotlarının start zaafiyetini iyi değerlendiren Hamdi, Egem Virajı'na girilirken yarışta liderliği ele geçirdi.

Yarışta ilk turdan itibaren büyük bir mücadele vardı. Yarış boyunca liderlik Hamdi Ünal ile Ertan Nacaroğlu arasında sürekli el değiştirdi. Seyircilere çok zevkli bir mücadele izleten bu ikilinin rekabeti Tofaş pilotu Mürşit Unat'ın Hamdi Ünal'a arkadan çarpmasıyla son buldu. Arabasının arka tamponu sağ lastiğine sürten Ünal, pite girmek zorunda kaldı. Pit alanında arka tamponu sökülen ve lastiği değiştirilen Corsa Maxi Kit Car tekrar yarışa döndü. Ancak sıralamadaki yerini kaybetti ve gerilere düştü. Ünal'a çarpan Unat'a ise yaptığı spormentlik dışı müdahaleden dolayı yarış komiserleri tarafından dur-kalk cezası verildi.

Ancak Ünal'ın geriye düşmesiyle OMS markalar şampiyonluğu yolunda çok değerli puanları kaybetmiş oldu. Yarış sonunda Hamdi Ünal, yapılan bu hareketten dolayı büyük bir hayal kırıklığı yaşıyordu. Sportmenliğe aykırı olacağı için duygularımı dile getirmek istemiyorum. Tek söylemek istediğim yarışı kazananları tebrik etmiyorum.

N+'da ise şampiyonluk adayı Merih Erkal kötü bir start aldı. Startta geriye düşen Erkal, önündeki yavaş rakiplerini geçmekle zaman kaybederken şampiyonadaki rakipleri arayı açtı. Buna rağmen takım arkadaşlarının da desteğiyle iyi bir yarış çıkaran Merih, sınıfında üçüncü oldu. Yarışın en ciddi kazalarından biri de Tofaş pilotları Mehmet Saray, Ahmet Atay ile OMS pilotu Hakan Kopan arasında yaşandı. Hakan Kopan yarışı ve kazayı şöyle anlattı. ìÇok iyi bir start aldım ve hemen grubumun üçüncülüıüne yükseldim. Sonra Ahmet Atay ile bir mücadeleye giriştik, beni geçti. Ondan sonraki 4 tur Atay'ı yakalamaya çalıştım ve başardım. Tam O'nu geçerken arkadan biri çok şiddetli bir biçimde bana vurdu, ben de o çarpmanın hızıyla Ahmet Atay'a vurmak zorunda kaldım. İkisi de spin attı, ben devam ettim. İki tur sonra sanırım o kazadan kaynaklanan bir elektrik arızası sonucu yarıştan çekilmek zorunda kaldım.

Türkiye Pist Şampiyonası'nın son yarışında ikinci grupta yer alan A ve N sınıfı otomobiller saat 15:00'da start çizgisinde yerlerini aldılar. Şampiyonada yer alan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car'ı kullanan Ğbrahim Okyay çok iyi bir start aldı. Her tur rakipleriyle arasındaki farkı açan Okyay, rahat bir birincilik kazandı. Ancak yarış sonrası Ğbrahim Okyay bir hayli buruktu. ìSorunsuz bir yarıştı. Birinci oldum, pist rekoru kırdım. Ama hiçbir şekilde zevkli bir yarış değildi. Çünkü centilmence bir karşılaşma olmadı. Tofaş ekibi belki iki yıllık tecrübesiz bir ekip olmasından, belki şampiyonluğu çok istemesinden bence centilmenlik sınırını bir hayli aştı. Herkesi tebrik ederim.î

Ğkinci grupta en ciddi kaza yarışın hemen başında start düzlüğü sonunda gerçekleşti. Egem Virajı girişinde Tofaş pilotu Ethem Genim spin attı. Bu spin sırasında Astra GSI pilotu Oğuz Bozkurt Tofaş pilotu Taner Şengezener'in arkadan darbesiyle spinler atarak seyirci tribünlerinin bulunduğu bölümde yol dışında kaldı. Seyircilere korkulu anlar yaşatan bu kaza esnasında Bozkurt'un otomobilinden kaçamayan Astra OPC pilotu Hakan Bahar'da otomobilinin sağ önünden hasar aldı. Hemen pite giren Grup N'ın şampiyonluk iddialı pilotu Hakan Bahar, lastiğinin değiştirilmesinden sonra piste döndü. Bir süre mücadelesine devam eden Bahar, kaza esnasında arabasında oluşan mekanik sorunun devam etmesi sonucu yarıştan çekildi.

Grup A'da uzun zamandan sonra pistlerde yarışan Yılmaz Köprücü, starttan hemen önce şanssızlık yaşayarak pite girdi. Pit alanında otomobilindeki
aksaklık giderilen Köprücü, yarışa en sondan başlamak zorunda kaldı. Bundan dolayı Astra Kit Car'ın direksiyonundaki Yılmaz Köprücü temposunu artırdı ve hızla üst sıralar tırmandı. Aynı grupta yarışan Ahmet Burkay ise mekanik arıza sonucu yarış dışı kaldı.






AnasayfaTakım |  Haberler |  Resim galerisi |  Linkler |  Bize ulaşın
Copyright © 2002 Opel Motor Sport Turkiye - Tüm hakları saklıdır

Email :







  SONRAKİ YARIŞIMIZ



 10.04.04


 Opel Ege Rallisi

Yarış Takvimi   

 SON YARIŞ SONUÇLARI

18-19 Ekim 03
Körfez Pist Yarışı

  Grup A
 1- Ethem Genim
 Renault Maxi Megane
 2 -Tarık Öktem
 Opel Astra Kit Car
 3 -Emircan Altuniş
 Opel Astra

 Grup Grup F3
 1- Taner Şengezener
 Fiat Punto
 2 -Murat Çarpışantürk
 Fiat Palio
 3 -Selim Bacıoğlu
 Fiat Palio

 Grup Super Production
 1- Cengiz Yıldız
 Nissan Primera
 2 -Can Pekcan
 Nissan Primera

 MİNİ OYLAMA
En beğendiğiniz motorsporları programı?
8. Etap - TV8
Olips Motorspor - NTV
Start - Number 1 TV
Performans - CNN Türk
Relax Motorsport - NTV
Kanal A - Motorsport Vizyon

Sonuçları Göster