Opel
2004 HABER ARŞİVİ

2003 HABER ARŞİVİ

2002 HABER ARŞİVİ

2001 HABERLERİ
YARIŞ HABERLERİ

OMS'DEN HABERLER

BAYİ HABERLERİ

RÖPORTAJ

YARIŞ TAKVİMİ

YARIŞ SONUÇLARI



 GENEL BİLGİLER

 OMS TARİHÇE

 RALLİ NEDİR?

 PİST NEDİR?

 TIRMANMA NEDİR?

 RALLİKROS NEDİR?

 MOTORSPORLARINA
 İLK ADIM



 AYIN SORUSU
2004 sezonunda DTM`de Opel renklerinde yarışacak olan eski Formula 1 pilotu kimdir?

Cevabınızı gönderin 

Haberler
         YARIŞ HABERLERİ

 26. Yeşil Bursa rallisi 30.06.2001

Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 26. Yeşil Bursa Rallisi, 30 Haziran Cumartesi günü yapıldı. Toplam 12 özel etaptan oluşan, gevşek satıh üzerinde yapılan ralliye 59 ekip katıldı. Kırıcı ve sprint özellikler taşıyan ralliyi 33 ekip tamamlayabildi.

İlk etap olan 3.6 km'lik Nilüfer Etabı servis alanının arkasından başlıyordu. Etap sonuna 200 metre uzaklıkta Nilüfer Çayı'nın içinden geçen ekipler seyircilere zevkli anlar yaşattılar.

Yarışın ilk etabıyla birlikte Serkan Yazıcı evindeki yarışta liderliğe oturdu ve bunu yarış sonuna kadar devam ettirdi. İzleyicilerin ilgiyle seyrettiği F3 Kupası'nda ise iddialı pilotlardan Nejat Avcı teknik arıza nedeniyle yarıştan çekildi. Nilüfer Etabı'nı en büyük rakibi Ali Deveci ile aynı sürede tamamlayan Hamdi Ünal-Çağlar Süren ikilisi ise son iki yarışta yaşadıkları şanssızlıkları kırarak puan alma amacındaydı. Opel Astra G Kit Car'ı kullanan Hakan Dinç-Afşin Baydar ikilisi, F2'deki rakiplerininin yaptıkları dereceleri gözönünde tutarak - gruplarında birinci olmalarına rağmen - temkinli bir yarış çıkardı.

Hakan Dinç takım menajerinden aldığı talimatla beklenenden çok daha yavaş bir tempo ile yarışmasına rağmen sınıfında rahat bir birincilik kazandı. Yarışın ikinci etabı olan 8.8 km'lik Doğancı Etabı'nda Hamdi Ünal-Çağlar Süren ve Opel Corsa Kit Car yine bir şanssızlık yaşadı. Etap içinde sol ön lastiği patlayan Ünal, etabı tamamladıktan sonra lastiğini değiştirdi. Ancak bu şanssızlık OMS pilotuna 63 saniyeye mal oldu.

Yeşil Bursa Rallisi'nin en uzun etabı olan 20.5 km'lik Dağakça Etabında ise Hamdi Ünal-Çağlar Süren ikilisi hala bir önceki etapta patlattıkları lastiklerinin moral bozukluğunu taşıyordu.Birinci loopun son etabı olan 8.5 km'lik Madensuyu Etabı'nda tekrar hızlanan Corsa, Ali Deveci ile same time olan 7.43 dakikaya imza atıyordu. Nilüfer, Doğancı, Dağakça ve Madensuyu etaplarından oluşan ilk loop sonunda Hakan Dinç sınıfında ilk sırada giderken, sınıfında ikinci durumda bulunan Hamdi Ünal rakibinin hatasını bekliyordu. Yarışın ikinci loopu Nilüfer Etabı'nın tekrar geçilmesiyle başladı. Rakibiyle arasındaki farkı kapatmaya
çalışan Hamdi Ünal bu etapta en iyi beşinci dereceyi yaparak birinciliği ne kadar istediğini gösterdi. Nilüfer Etabı'nda bir önceki geçişine göre dört saniye daha hızlı olan 3.01 dakikaya imza atan Ünal, elinden gelen tüm beceriyi göstermeye başladı. Ancak tecrübeli bir pilot olan Ali Deveci, elde ettiği bu avantajı kaybetmedi. İkinci loopun son etabı Madensuyu'nda Hamdi Ünal, bir önceki geçişine göre 13 saniye daha hızlıydı. Ancak, Ünal'ın bu ataklarına Deveci başarıyla karşı koyarak F3 liderliğini korudu.

26. Yeşil Bursa Rallisi'nin son loopu Doğancı Etabı'nın üçüncü kez geçilmesi ile başladı. Aradaki farkın kapanmayacağı belli olunca Hamdi Ünal - Çağlar Süren ikilisi Opel Corsa Kit Car'ı zorlamak istemedi. Son loopun ikinci etabı olan Dağakça Etabı, içine kamyon girmesi nedeniyle iptal edilince ilginç bir durum ortaya çıktı. İptal edilen etaplardan sonra bir yarışın meşru sayılması için özel etapların toplamının 100 km'den fazla olması gerekiyor. Toplam özel etap uzunluğu 123.7 km olan 26. Yeşil Bursa Rallisi, 20.5 km'lik Dağakça etabının iptali ile birlikte sadece 3.2 km ile iptal olmaktan kurtuldu.

Yarışın son etabı, Nilüfer Etabı'nın tersten geçilmesinden oluşan Bossek Özel Etabı'ydı. Artık ikinciliğe razı olan Hamdi Ünal -Çağlar Süren çifti sezon başından bu yana yaşadıkları şanssızlıkları tam olarak kıramasalar da finiş görerek çok değerli puanlar kazandı. Genel klasmanda ise Serkan Yazıcı evindeki yarışı çok rahat bir şekilde kazandı. F2 Kupası ise OMS pilotu Hakan Dinç'in oldu.

Bu kıyasıya çekişmenin tekrar yaşanacağı yer İstanbul. Sezonun dördüncü rallisi 11-12 Ağustos'ta gerçekleştirilecek olan Marmara Rallisi.

Yeşil Bursa Rallisi'nin en önemli özelliği hiç öyle değilmiş gibi görünmesine rağmen çok kırıcı bir karekterde olmasıydı. Etaplar çok süratliydi. Dolayısıyla bu ralliyi çok fazla araba tamamlayamadı. Çünkü hem kırıcı hem de sprint bir yarıştı; pilotların fazla zamanları olmadı.

Corsa'da biraz kuvvet eksiıimiz oldu. Ama Hamdi iyi bir pilot ve bunu kapattı. Bu kadar gevşek bir satıhda F3 grubundaki bir arabayı yolda tutmak gerçekten çok zor. Arabanın ayarları yumuşatılabilirdi, ama bu sefer de istediıi dereceleri yapamazdı. Corsa'daki asabilik o arabaya bu dereceleri çıkartıyor.

Hakan Dinç, iyi bir profesyonel. Yarıştan önce, yavaş bir tempoda yarışı sürdürmesini istedik. O da bunu harfiyen uyguladı. Bu şekilde gittiıi halde F2'de birinci oldu.

Yarışa genel olarak bakarsak, herkes kendinden bekleneni yaptı. Bu kadar gevşek bir satıhta dört çekerleri yakalamak hiç kolay değil. Nitekim, öyle de oldu. Bizde kendimizi fazla zorlamadık. Bu sonuç bizim için şu anda tatminkar.






AnasayfaTakım |  Haberler |  Resim galerisi |  Linkler |  Bize ulaşın
Copyright © 2002 Opel Motor Sport Turkiye - Tüm hakları saklıdır

Email :







  SONRAKİ YARIŞIMIZ



 10.04.04


 Opel Ege Rallisi

Yarış Takvimi   

 SON YARIŞ SONUÇLARI

18-19 Ekim 03
Körfez Pist Yarışı

  Grup A
 1- Ethem Genim
 Renault Maxi Megane
 2 -Tarık Öktem
 Opel Astra Kit Car
 3 -Emircan Altuniş
 Opel Astra

 Grup Grup F3
 1- Taner Şengezener
 Fiat Punto
 2 -Murat Çarpışantürk
 Fiat Palio
 3 -Selim Bacıoğlu
 Fiat Palio

 Grup Super Production
 1- Cengiz Yıldız
 Nissan Primera
 2 -Can Pekcan
 Nissan Primera

 MİNİ OYLAMA
En beğendiğiniz motorsporları programı?
8. Etap - TV8
Olips Motorspor - NTV
Start - Number 1 TV
Performans - CNN Türk
Relax Motorsport - NTV
Kanal A - Motorsport Vizyon

Sonuçları Göster