|
2001 HABERLERİ
YARIŞ SONUÇLARI
|
|
|
AYIN SORUSU
|
|
2004 sezonunda DTM`de Opel renklerinde yarışacak olan eski Formula 1 pilotu kimdir?
Cevabınızı gönderin
|
|
|
|
|
|
Haberler
YARIŞ HABERLERİ
Pirelli rallisi sonuçlandı ... 27.07.2001
Türkiye Ralli Şampiyonası'nın dördüncü ayağı olan 22. Pirelli Rallisi, 27 - 28 Temmuz 2001 tarihlerinde İstanbul'da yapıldı. İstanbul Otomobil Kulubü tarafından düzenlenen ralli, kırıcı bir karakterdeydi. 22. Pirelli Rallisi, 12.1 km'lik Binkılıç, 7.7 km'lik Yalıköy ve 10.75 km'lik Soğuksu özel etaplarının üçer kez geçilmesinden oluşan 91.65 km'lik bir özel etap uzunluğuna sahipti.
Pirelli Rallisi'ne kayıt yaptıran 61 ekip, 27 Temmuz Cuma günü Holiday Inn Marina'dan start aldı. Opel motorspor, bu ralliye Hamdi Ünal - Çağlar Süren ikilisinin kullandığı Opel Corsa Maxi Kit Car ve Yılmaz Köprücü - Feridun İnak pilotajındaki Opel Astra G Kit Car ile katıldı. Startın ardından kapalı parka gelen ekipler 28 Temmuz'da geçilecek olan etapları geçmek için beklemeye başladı.
28 Temmuz Cumartesi gününün sabahı yarış başladı. 12.1 km'lik Binkılıç Özel Etabı'na başlayan Yılmaz Köprücü - Feridun İnak ikilisi ve Opel Astra G Kit Car için ralli çabuk bitti. Oldukça yüksek tempoda ilerleyen Köprücü, sert bir sağ viraj sonrası önüne çıkan bir taştan kaçamadı. Taşı ortalayarak kurtarmaya çalıştığı Opel Astra hasar aldı. Taşın çarptığı radyatörü arıza yapan Astra'yı yol kenarına çeken Köprücü - İnak ikilisi, arabayı yarışa döndürmek için ellerinden gelen tüm beceriyi gösterdiler. Yavaş bir tempo ile etabın finişine ulaşmayı başaran Yılmaz Köprücü, arabada daha fazla hasar yaratmamak için yarıştan çekildi.
Yarışın ilk özel etabı olan Binkılıç'a giren Hamdi Ünal - Çağlar Süren ikilisi her zaman olduğu gibi ilk etapta Opel Corsa'yı zorlamadı. 7.7 km'lik Yalıköy Etabı'nda hızlanan Ünal, Ali Deveci'nin 8 saniye gerisinde, Nejat Avcı'nın ise 7 saniye önündeydi. Ama yarışın kaderi ilk loopun son etabı olan Soğuksu Etabı'nda değişti. Oldukça kumluk bir alanda Punto Kit Car'ın hakimiyetini kaybeden Ali Deveci, spin atarak yol dışına çıktı. Tüm çabaların rağmen yola dönmeyi başaramayan Deveci ve Punto Kit Car yarıştan çekilmek zorunda kaldı.
Böylece Hamdi Ünal, yarışın hemen başında F3 Grubu'nda liderliğe yükseldi. Ünal'ın diğer rakibi Nejat Avcı ise, şanzıman arızası nedeniyle yarıştan çekildi. Bu loopta Opel Corsa'nın sağ aynası kırılırken, sağ arka çamurluğu da hasar gördü.
İlk loop ardından servise gelen Hamdi Ünal- Çağlar Süren ikilisi, OMS Takım Menajeri İskender Aruoba ile bir durum değerlendirmesi yaptı. İki ciddi rakibin yarış dışı kalmasından dolayı Aruoba, Ünal'dan temposunu yavaşlatmasını istedi. İlk loop sonunda geride kalanrakipleriyle farkı yeterince açan Hamdi Ünal'da bu direktife uydu.
Yarışın ikinci loopuna daha düşük bir tempo ile başlayan Hamdi Ünal için Pirelli Rallisi, bu noktadan sonra rahattı. Temposunu düşürmesine rağmen yarıştaki en yakın rakibi Taner Şengezener'den daha iyi dereceler elde etti. İkinci loopta aradaki fark 17 saniye daha açıldı 22. Pirelli Rallisi'nin son loopunun başlamasıyla birlikte OMS servis alanında büyük bir heyecan başladı. Bu sezon birçok şanssızlık yaşayan OMS Takımı sezonun ilk F3 Birinciliği'ni bekliyordu. Hamdi Ünal -Çağlar Süren ikilisi bu beklentileri boşa çıkarmadı. Yarıştaki en yakın rakibiyle arasındaki farkı son loopta 22 saniye daha açan Opel Corsa, servis alanında büyük bir coşkuyla karşılandı. Hamdi Ünal, F3 grubunda birinci olurken, genel klasmanda da altıncı olarak OMS'ye markalar şampiyonluğu için çok değerli puanlar kazandırdı.
Genel klasman birinciliği ise 56 dakika 14 saniyelik toplam derecesiyle Serkan Yazıcı'nın oldu. O'nu en büyük rakibi Ercan Kazaz takip ederken Murat Akdilek de üçüncülüğü kazandı.
28 Temmuz akşamı saat 19:00'da Holiday Inn'de yapılan finiş töreninden sonra teknik kontroller yapıldı. Crown Plaza Hotel'de yapılan ödül törenine ise OMS tam takım olarak katıldı.
Hamdi Ünal - pilot
Zor oldu ama bitirdik. Hava sıcak, etaplar çok tozluydu. O yüzden arabayı kolladık. Yarış stresinin ötesinde arabayı finişe getirmek de çok önemliydi. Bu rallide yüksek tempoda giden bütün arabalar kalabilirdi, nitekim rakiplerimiz de kaldı. Onların arabası kırılınca biz de tempomuzu düşürerek daha rahat bir yarış çıkardık.
Çaglar Süren - co-pilot
Takım menajerimiz İskender Aruobaínın taktik ve direktifleri doğrultusunda bir yarış çıkardık. Arabayı kolladık, çünkü pist yarışlarını da düşünmek zorundayız. Ona uygun bir tempo belirledik ve finişe sınıfımızda birinci olarak ulaştık. Bu benim F3 Grubuínda ilk birinciliğim. O yüzden benim için çok anlamlı bir ralli oldu.
Erdal Atmaca - OMS koordinatoru
Pirelli Rallisi; çok kırıcı bir ralli oldu. Start alan çok araba olmasına rağmen finişe 35 araba ulaşabildi. Yarış, Yılmaz Köprücüínün kazası hariç, genel anlamda güzeldi. F3íte iddiamızı sürdürmek ve markalar şampiyonluğu açısından Hamdiínin finişe gelmesi çok önemliydi. Puntoínun yarış dışı kalması da bizim için önemli bir avantaj oldu. Markalar şampiyonluğu için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz.
|
|
|
SONRAKİ YARIŞIMIZ |
|
10.04.04
Opel Ege Rallisi
Yarış Takvimi
|
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI
|
|
18-19 Ekim 03
Körfez Pist Yarışı
Grup A
1- Ethem Genim Renault Maxi Megane
2 -Tarık Öktem Opel Astra Kit Car
3 -Emircan Altuniş Opel Astra
Grup Grup F3
1- Taner Şengezener Fiat Punto
2 -Murat Çarpışantürk Fiat Palio
3 -Selim Bacıoğlu Fiat Palio
Grup Super Production
1- Cengiz Yıldız Nissan Primera
2 -Can Pekcan Nissan Primera
|
|
|
MİNİ OYLAMA
|
|
|
|
|
|