Opel
2004 HABER ARŞİVİ

2003 HABER ARŞİVİ

2002 HABER ARŞİVİ

2001 HABERLERİ
YARIŞ HABERLERİ

OMS'DEN HABERLER

BAYİ HABERLERİ

RÖPORTAJ

YARIŞ TAKVİMİ

YARIŞ SONUÇLARI



 GENEL BİLGİLER

 OMS TARİHÇE

 RALLİ NEDİR?

 PİST NEDİR?

 TIRMANMA NEDİR?

 RALLİKROS NEDİR?

 MOTORSPORLARINA
 İLK ADIM



 AYIN SORUSU
2004 sezonunda DTM`de Opel renklerinde yarışacak olan eski Formula 1 pilotu kimdir?

Cevabınızı gönderin 

Haberler
         YARIŞ HABERLERİ

 2. Pist yarışı Körfez yarış pistinde yapıldı 19.08.2001

Türkiye Pist Şampiyonası ikinci ayağı 18-19 Ağustos 2001 tarihlerinde İzmit Körfez Pistiínde yapıldı. Toplam 24 aracın katıldığı yarış, taktik mücadelesi şeklinde gerçekleşti.

Cumartesi günü yapılan seeding turlarında en hızlı tur zamanı her zaman olduğu gibi Opel takımından geldi. Astra Kit Car da pilot değişikliğine giden OMS, İbrahim Okyayíın pilotajında güç kaybetmediğini kanıtladı. 51.167ílik bir derece yapan İbrahim Okyay, daha sonra arabayı yormamak için turlarını kesti.

Seedinglerde asıl mücadele F3 grubunda yaşan-dı. Piste uygun lastiklere sahip olmayan Corsa Maxi Kit Car ile Hamdi Ünal, en yakın rakibi Taner Şengezeneríin binde dört saniye gerisinde 5. sırada kendine yer buldu. Ünalíı yine OMS takımından Hakan Bahar izledi. Grup N sınıfın-da ilk sırada kalkacak olan Bahar, yarışta da iddialıydı.

Grup A da yarışan ikinci Opel pilotu Ahmet Burkay, sıralama turlarında 9. sırada yer aldı. OMS adına grup N+ da yarışan Merih Erkal onuncu, Erdem Çenesiz ise onüçüncü sırada yarışa başlama hakkını kazandı.

Yarış oncesi

Hakan Bahar - pilot :
Seedinglerde iyi bir derece yaptım. Genelde altı Grup N'de ilk sırada kalkıyorum. Fakat bugün hava yağmurlu,en büyük rakibim Celal Gülerhan 4 çeker bir araba kullanıyor. Bu ona büyük avantaj sağladı ama yarış bu tabi.

Erdem Çenesiz - pilot :
Havanın nasıl olduğu belli değil, yağmur mu yağacak, açacak
mı ? En yakın rakibim Merih Erkal. Arabası çok gelişti.Difransiyel ve şanzımanı benden iyi. Lastik seçiminde de benden iyi. Elimizden geldiğince, araba imkan verdikçe ilk üç içinde yer almaya çalışacağız.

Hamdi Ünal - pilot :
Yağmurda pist yarışları hoşuma gitmiyor. Gereksiz risk alacağız. Otomobilin motoru Bulgaristan'dan sonra yeni yapıldı. Motor yö-nünden bir problemimiz yok ama lastik seçiminde zorluk yaşıyoruz. Daha iyi lastikleri-miz olsa mutlaka daha iyi dereceler çıkarırız. Kötü lastiklerle seeding yaptım. O yüzden biraz geride start alıyorum. Rakibimiz Taner, saniyenin binde dördü kadar önümüzde yer aldı. Yarışta geçeceğimi umuyorum

İbrahim Okyay - pilot :
Cuma günü ilk kez arabaya bindim. 3-4 tur attım, zamanlar yeterli olunca, arabayı daha fazla yormak istemedim. Cumartesi seeding-lerde 51.167 gibi bir derece yaptım 3. turun sonunda. Yarıştaki düşümcemiz de bu arabanın Türkiye Pist Şampiyonu olması. Ondan sonra yarış kazanması, ondan sonra benim seyircilere zevkli bir yarış göstermem. Önce hatasız finiş, puan; sonra hep birlikte eğlenme.

Yarış günü

Pazar günü yapılacak yarış öncesi tüm ekipleri bir sürpriz bekliyordu. Sabah saatlerinde yağan şiddetli yağmur sonrası pist hala kurumamıştı. Pist Şampiyonası öncesinde yapılan iki yarışla biraz kuruma olduysa da tüm pilotlar üzerinde tedirginlik vardı. OMS, yağmur ihtimaline karşı tüm ekiplerini piste yağmur lastikleri ile çıkardı.

Yarış öncesi yapılan formasyon turunun startında Hakan Bahar'ın kullandığı grup N Astra şanzıman sorunu ile karşılaştı. Ğlk formasyon turu sonunda pite giren Bahar, yarışa en sondan başlama riskini göze alarak arabasının onarılmasını istedi. Formasyon turları sona ererken Grup N+ nın iddialı pilotu Cengiz Yıldız'ın arabasının motorunun iflas etmesi ve piste yağ sızması sonucu start gecikti. Bu durum, Hakan Bahar'ın işine yaradı. Arabası hızla tamir edilen Bahar, pit çıkışında startı beklemeye başladı.

Startla birlikte OMS'nin bu yarışa ne kadar ciddi hazırlandığı ortaya çıktı. Arabalarının güçlerine ve start reaksiyonlarına uygun bir çıkış stratejisi belirleyen OMS, bunu başarı ile uyguladı. Start anında ikinci sırada yarışa başlayan Nissan pilotu Behzat Külür'ün arkasında kalan Ğbrahim Okyay, Taner Şengezener'in iyi bir start alarak hızlanmasını önledi. Bu mücadelenin dışında kalan Hamdi Ünal,soldan yaptığı atakla bu üçlüyü geçerek genel klasman liderliğine oturdu. Deniz şiganı çıkışında Hamdi Ünal'ın arayı açtığını göre Opel Astra Kit Car pilotu Ğbrahim Okyay da gazına yüklenerek önündeki Nissan'ı geçti ve arayı açmaya başladı. Ğlk tur biterken Hamdi Ünal'ı da geçen Okyay, yarış liderliğini ele geçirdi. Bu noktadan sonra tüm rakipleri ile arayı açan Okyay ve Ünal, rahat bir yarış çıkararak açık ara ile genel klasman bir ve ikinciliğini kazandı.

Yarışa pit alanından en sonda başlayan Hakan Bahar ise Grup N Astra ile müthiş bir yarış çıkardı. Piste çıkar çıkmaz, önündeki zayıf rakiplerini geçen Bahar, en büyük rakibi Celal Gülerhan'ın yarışı bırakması ile birlikte rahatladı. Buna rağmen temposunu düşürmeyen Hakan Bahar, OMS'ye daha fazla puan kazandırmak için gaza bastı. Son sırada başladığı yarışı yaptığı müthiş ataklarla genel klasman beşincisi, Grup N birincisi olarak tamamladı.

Grup N+ da yarışan Opelciler Erdem Çenesiz ve Merih Erkalëdı. Cengiz Yıldız'ın yarıştan çekilmesi ile podyum için daha da ümitlenen Çenesiz ve Erkal, diğer Nissan piotu Behzat Külür'ün de kendisini geçmek isteyen pilotlar-la mücadele esnasında arabasının hasar al-ması sonucu rahat bir yarış çıkardı. Erdem Çenesiz yarışı genel klasmanda yedinci, Grup N+ da birinci; Merih Erkal genel klasman dokuzuncusu, N+ ikincisi olarak tamamladı.

OMS adına Grup A da Ğbrahim Okyay ile birlikte yarışan Ahmet Burkay, dokuzuncu sırada başladığı yarışı genel klasman dördüncüsü, Grup A ikincisi oldu. F3 de ikinci ekip olarak yarışan Mehmet Pınarbaşı ise yarışı F3 dördüncüsü olarak tamamlarken, Grup N de yarışan diğer OMS pilotu Hakan Kopan da grubunda dördüncü oldu.

Yarışa dokuz araba ile katılan OMS, sekiz arabasının gruplarında çok iyi dereceler yaparak yarışı tamamlamasıyla beklediği puanları aldı. Türkiye Pist Şampiyonası ikinci ayağı sonunda Tofaş'ın önüne geçen OMS, markalar şampiyonluğunda liderliğe yükseldi. Yarıştan sonra pistteki tüm izleyiciler OMS'nin başarılı start taktiğini konuşuyordu. OMS böylece pist yarışlarının sadece güç ve pilotaja değil, taktiğe de dayalı olduğunu sergiledi. Yarışın bitmesi ile birlikte tam kadro pistte bulunan OMS yönetim ve teknik ekibindeki sevinç görülmeye değerdi.

Yarış Sonrası

Ahmet Burkay - pilot
Biz yağmur lastikleri ile piste çıktık. Ertan ve Taner slick lastiklerle çıktı. Onları zorlamayı düşünüyordum. Taner'i on tur boyunca yorduktan sonra rahatça geçtim. Daha sonra Ertan'ı arkamda gördüm. Lastiklerim yumuşamıştı, bana tur bindireceıini düşünerek tempomu düşürdüm. Ama Ertan ceza alıp pite girdiıi için tur bindirme gibi bir durum yokmuş. Dolayısı ile genel klasman üçüncülüıünü hediye etmiş oldum.

İbrahim Okyay - pilot
Yarıştan önce takım direktörümüz İskender Aruoba, bize bazı stratejiler verdi; hangi turda atak yapacaıımız ve ne tür riskler alacaıımız gibi konularda. Sanırım üç pilotta Hamdi, Ha-kan ve ben bunu uyguladık ve başarı yüzde yüz OMS'nin oldu.

Hamdi Ünal - pilot
Yarışı genel klasmanda ikinci, F3 de birinci olarak bitirdim. Çok güzel bir startla birinciliıe çıktım sonra İbrahim beni geçti. Bu şekilde yarışı bitirdik. Açık ara genel klasman ikincili-ıini ve F3 birinciliıini kazandım. Güzel bir yarış oldu.

Merih Erkal - pilot
Bizim için çok zevkli bir yarış oldu. Özellikle Opel adına sevindik, bütün puanları aldı. Kendi adıma konuşacak olursam lastiklerimin gazabına uıradım diyebilirim. Yaımur ihtima-lini gözönüne alarak piste yaımur lastikleri ile çıktım.Kuru zemin lastiıi takanlar çok iyi dere-celer yaptı. Yaımur lastikleri pist kuru olduıu zaman anormal ısınıyor ve çabuk bitiyor. Lastik-lerin telleri çıktı.Tellerin üzerinde on tur tamamladım. Bu yüz-den olası bir N+ liderliıini kaçırdım. Ama üzül-müyorum, çünkü takım arkadaşım Erdem Çenesiz birinci, ben ikinci oldum. Çok zevkli bir yarıştı.

İskender Aruoba - takım direktörü
Her şey çok iyi oldu. Startta bir strateji izledik, ama bu faul falan değil. Strateji bazı otomobillerin hızlı bazı otomobillerin yavaş start almasına dayalıydı. Bu çalıştı. Ğlk hedefimiz Hamdi'yi kaçırmaktı. Hamdi bunu yaptı. Antrenmanını yapmıştık zaten. Fakat Cengiz Yıldız'ın kalması işimizi biraz zorlaştırdı. Ama her şey umduıumuz gibi gerçekleşti. Ahmet Burkay çok iyi yarış çıkardı, keyifle izledim. Astra ve Corsa'nın çok iyi otomobiller, pilotla-rının da çok iyi pilotlar olduıu kesin. Hakan Bahar çok akıllıca bir yarış çıkardı. Kötü lastiklerle en sondan başladı ve Grup N birinciliğini aldı. İstediğimizi elde ettik. Tahmin ediyorum şu anda markalar şampiyonasında birinci sıraya oturduk.

Kamuran Şaşmaz - yönetim kurulu başkanı
Her şey yolunda gitti. İyi bir taktikle çok iyi çalışılmış bir çıkış yapıldı. Çıkışla birlikte Corsa'nın F3 birinciliğine oturması sağlandı.Ondan sonra da çok rahat götürdük. Hemen fark yaptık sonrasında herhangi bir teknik probleme mahal vermeden kontrollü götürdük.Çok mutluyuz. Her şey planlandığı gibi gitti.

Erdal Atmaca - takım koordinatöru
Beklediğimizden daha iyi bir yarış çıkardık. Genel Klasmanda bir-iki, F3'de bir olduk. Bu da bize iyi puanlar kazandırdı ve markalarda Tofaş'ın önüne geçtik. Tahminime göre aramızda 30-40 puan civarında bir fark oluştu. Toyota ile de ya eşitiz ya da geçtik. Ama, Toyota piste katılmadığı için rakip olarak görmüyoruz. Çünkü onların katılıp 20 puan alabilecekleri sadece bir yarış var. Dolayısı ile biz bu tempoda devam edersek markalar şampiyonluğu cebimizde gibi.






AnasayfaTakım |  Haberler |  Resim galerisi |  Linkler |  Bize ulaşın
Copyright © 2002 Opel Motor Sport Turkiye - Tüm hakları saklıdır

Email :







  SONRAKİ YARIŞIMIZ



 10.04.04


 Opel Ege Rallisi

Yarış Takvimi   

 SON YARIŞ SONUÇLARI

18-19 Ekim 03
Körfez Pist Yarışı

  Grup A
 1- Ethem Genim
 Renault Maxi Megane
 2 -Tarık Öktem
 Opel Astra Kit Car
 3 -Emircan Altuniş
 Opel Astra

 Grup Grup F3
 1- Taner Şengezener
 Fiat Punto
 2 -Murat Çarpışantürk
 Fiat Palio
 3 -Selim Bacıoğlu
 Fiat Palio

 Grup Super Production
 1- Cengiz Yıldız
 Nissan Primera
 2 -Can Pekcan
 Nissan Primera

 MİNİ OYLAMA
En beğendiğiniz motorsporları programı?
8. Etap - TV8
Olips Motorspor - NTV
Start - Number 1 TV
Performans - CNN Türk
Relax Motorsport - NTV
Kanal A - Motorsport Vizyon

Sonuçları Göster